Elements of Byung-Chul Han’s work for ethical training in the performance society
Main Article Content
Abstract
Article Details

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Authorship: The list of authors signing must include only those people who have contributed intellectually to the development of the work. Collaboration in the collection of data is not, by itself, a sufficient criterion of authorship. "Sophia" declines any responsibility for possible conflicts arising from the authorship of the works that are published.
Copyright: The Salesian Polytechnic University preserves the copyrights of the published articles, and favors and allows their reuse under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Ecuador license. They may be copied, used, disseminated, transmitted and publicly displayed, provided that: i) the authorship and the original source of their publication (journal, editorial and work URL) are cited; (Ii) are not used for commercial purposes; Iii) mention the existence and specifications of this license.
References
• Bayeh, E., (2016). Role of civics and ethical education for the development of democratic governance in Ethiopia: Achievements and challenges. Pacific Science Review B: Humanities and Social Sciences, xxx (2016) 1-6, http://dx.doi.org/10.1016/j.psrb.2016.09.012
• Boff, L. (2002). El cuidado esencial. Ética de lo humano. Compasión por la tierra. Madrid: Trotta.
• Boff, L. (2012). El cuidado necesario. Madrid: Trotta.
• Dussel, E. (2011). Carta a los indignados. México: La Jornada ediciones.
• Enns, M. W., Bernstein, C. N., Kroeker, K., Graff, L., Walker, J. R., Lix, L. M., Disease (2018). The association of fatigue, pain, depression and anxiety with work and activity impairment in immune mediated inflammatory diseases. PloS one, 13(6), e0198975.
http://dx.doi.org/10.1371/journal.pone.0198975
• Florelle D'H. & Tyson E. L. (2015) Exhausting the fatigue university: in search of a biopolitics of research, Ethics and Education, 10: 1, 49-60, http://dx.doi.org/10.1080/17449642.2014.998023
• Han, Byung-Chul (2013). La sociedad de la transparencia. Barcelona, Herder.
• Han, Byung-Chul (2014a). La agonía del Eros. Barcelona, Herder.
• Han, Byung-Chul (2014b). En el enjambre. Barcelona, Herder.
• Han, Byung-Chul (2015a). Psicopolítica. Barcelona, Herder.
• Han, Byung-Chul (2015b). La sociedad del cansancio. Barcelona. Herder.
• Han, Byung-Chul (2018). El aroma del tiempo. Barcelona, Herder.
• Lachman, V.D. (2016). Compassion fatigue as a threat to ethical practice: Identification, personal and workplace prevention/management strategies. MEDSURG Nursing, 25(4), 275-278.
• Nussbaum, M. (2008). Paisaje del pensamiento. La inteligencia de las emociones. Barcelona: Ediciones Paidós Ibérica.
• Nussbaum, M. (2012). Crear Capacidades. Propuesta para el desarrollo humano. Barcelona: Paidós.
• Nussbaum, M. (2013). Emociones políticas. Barcelona: Paidós.
• Ricoeur, P. (1969). Finitud y culpabilidad. Traducción de C. Sánchez Gil, Madrid: Taurus.
• Ricoeur, P. (2006). Sí mismo como otro. 3ª edición. México: Siglo XXI.
• Shklar, J. (1990). Vicios ordinarios. México: Fondo de Cultura Económica.
• Silva, W. (2017). Antropología pedagógica de la vulnerabilidad: Consideraciones para el desarrollo humano. En: Colombia Itinerario Educativo: Revista de las Facultades de Educación; v.70 fasc.2 pp.45 – 65. https://orcid.org/0000-0002-3506-7606
• Silva, W. (2018). La fenomenología hermenéutica como método de investigación. En: Silva, W; Torres, V; Sánchez, M; Mendieta, N. (2018) Desinstitucionalizar la escuela. Un análisis crítico desde el desarrollo humano. Bogotá: Instituto Nacional de Investigación e Innovación Social. pp. 107-118
• Silva, W. & Arbeláez T. (Editores) (2017). El humanismo del Otro: la puesta en vilo de las humanidades. Bogotá: Editorial Bonaventuriana.
• Uvalle, R. (2014). La importancia de la ética en la formación de valor público. En: Estudios Políticos, Vol.32, Mayo– Agosto 2014, pp. 59-81. http://www.redalyc.org/articulo.oa?id=426439553010
• Van Manen, M. (2003). Investigación educativa y experiencia vivida. Barcelona: Idea Books.
• Van Manen, M. (2016). Fenomenología de la práctica: Métodos de donación de sentido en la investigación y la escritura fenomenológica. Trad. Juan Carlos Aguirre G., y Luis G. Jaramillo E. Popayán: Editorial Universidad del Cauca.
• Vilera, A. (2004). Formación profesional y ética en la sociedad del siglo XXI. En: Geoenseñanza. Vol. 9- (2). Julio - diciembre. pp.149-167. http://www.redalyc.org/articulo.oa?id=36090202