Development of socio-emotional skills in the training of educators in today’s society
Main Article Content
Abstract
Article Details

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Authorship: The list of authors signing must include only those people who have contributed intellectually to the development of the work. Collaboration in the collection of data is not, by itself, a sufficient criterion of authorship. "Sophia" declines any responsibility for possible conflicts arising from the authorship of the works that are published.
Copyright: The Salesian Polytechnic University preserves the copyrights of the published articles, and favors and allows their reuse under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Ecuador license. They may be copied, used, disseminated, transmitted and publicly displayed, provided that: i) the authorship and the original source of their publication (journal, editorial and work URL) are cited; (Ii) are not used for commercial purposes; Iii) mention the existence and specifications of this license.
References
Ander – Egg, E. (2006). Claves para introducirse en el estudio de las inteligencias múltiples. Santa Fe- Argentina: Homosapiens.
Bisquerra, R. (2008). Educación para la ciudadanía y convivencia. España: Wolters Kluwer.
Céspedes, A. (2007). Cerebro inteligencia y emoción. Santiago Chile: Mírame.
Céspedes, A. (2010). Educar las emociones. Santiago de Chile: Vergara.
Cortina, A. (2001). Ciudadanos del mundo. Hacia una teoría de la ciudadanía. España: Alianza.
Delors, J. (1997). La educación encierra un tesoro. UNESCO: Santillana.
Freire, P. (2006). Cartas a quien pretende enseñar. España: Siglo XXI.
Gardner, H. (1995). Inteligencias Múltiples. España Barcelona: Paidós.
Gardner, H. (2004) Mentes flexibles: el arte y la ciencia de saber cambiar nuestra opinión y la de los demás. Barcelona: Paidós.
Goleman, D. (1995). La inteligencia emocional. Buenos Aires: J. Vergara.
Maturana, H. (1997). Amor y juego. Santiago de Chile: Instituto de Terapia Cognitiva.
Milicic, N. López, S. (2009). Hijos con autoestima positiva. Santiago de Chile: Norma.
Milicic, N. (2010). Educando a los hijos con inteligencia emocional. Santiago de Chile: Aguilar.
Morín, E. (1999). Los siete saberes necesarios para la educación del futuro. UNESCO.
Moreno, Perez y Garcia (2020). Emociones y aprendizaje. México: Guadalajara.
Turaine, A. (2006). ¿Podremos vivir juntos? México: Fondo de Cultura Económica.
Organización Mundial de la Salud. (2013) “Salud mental: un estado de bienestar”. Tomado de: http://www.who.int/features/factfiles/mental_health/es/