Philosophical foundations for a pedagogy of culture
Main Article Content
Abstract
Article Details

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Authorship: The list of authors signing must include only those people who have contributed intellectually to the development of the work. Collaboration in the collection of data is not, by itself, a sufficient criterion of authorship. "Sophia" declines any responsibility for possible conflicts arising from the authorship of the works that are published.
Copyright: The Salesian Polytechnic University preserves the copyrights of the published articles, and favors and allows their reuse under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Ecuador license. They may be copied, used, disseminated, transmitted and publicly displayed, provided that: i) the authorship and the original source of their publication (journal, editorial and work URL) are cited; (Ii) are not used for commercial purposes; Iii) mention the existence and specifications of this license.
References
CASSIRER, Ernst
- 1998a Filosofía de las formas simbólicas, El Lenguaje. Traducción de Armando Morones. México: Fondo de Cultura Económica [Philosophie der symbolischen Formen. Erster Teil. Die Sprache. Edición crítica de Claus Rosenkranz. Hamburg: Meiner, 2001].
- 1998b Filosofía de las formas simbólicas. El pensamiento mítico. Traducción de Armando Morones. México: Fondo de Cultura Económica [Philosophie der symbolischen Formen. Zweiter Teil. Das mythische Denken. Edición crítica de Claus Rosenkranz. Hamburg: Meiner, 2002].
- 1998c Filosofía de las formas simbólicas. Fenomenología del conocimiento. Traducción de Armando Morones. México: Fondo de Cultura Económica [Philosophie der symbolischen Formen. Dritter Teil. Phänomenologie der Erkenntnis. Edición crítica de Julia Clemens. Hamburg: Meiner, 2001].
- 2012 Antropología Filosófica. Introducción a una Filosofía de la Cultura. Traducción de Eduardo Nicol. México: Fondo de Cultura Económica [An Essay on Man. An introduction to a Philosophy of Human Culture. Edición crítica de Maureen Lukay. Hamburg: Meiner, 2006].
GINZO, Arsenio 2015 “Hegel y el problema de la educación” en Georg W. F. Hegel, Escritos Pedagógicos. Traducción y edición crítica de Arsenio Ginzo. México: Fondo de Cultura Económica, pp. 7-69.
KELLER, Hellen 1954 The Story of my Life. Doubleday & Company: New York.
LUFT, Sebastian 2011 “A Hermeneutic Phenomenology of Subjectivity and Objectivity Spirit: Husserl, Natorp, and Cassirer”, en S. Luft, Subjectivity and Lifeworld in Trascendental Phenomenology. Evanston: Northwestern University Press, pp. 235-267.
NATORP, Paul
- 1905 Allgemeine Pädagogik in Leitsätzen zu akademischen Vorlesungen. Marburgo: N. G. Elwert’scbe.
- 1974 El ABC de la Filosofía Crítica. Traducción de Francisco Larroyo. México: Editora Nacional.
- 2015 “On the Objective and Subjective Grounding of Knowledge (1887)” en Sebastian Luft, ed., The Neo-Kantian Reader. London and New York: Routledge, pp. 158-163.